Blogger tarafından desteklenmektedir.


5 Eylül 2013 Perşembe

Mini NLP Kursu 5. Hafta

Posted by islamkalkan at 18:22 0 Comments
Mini NLP Kursu 5. Hafta
4. NLP nin 4. ve sonuncu bacağı Uyum Sağlamaktır...

EVET .... Konumuz uyum sağlamak...
Bazı kişilere kanınızın hemen kaynadığı ya da aynı frekansı tutturduğunuz oldu mu hiç? Nasıl da birden kaynaştınız... Elbette olmuştur... Bazılarında ise inanılmaz şekilde negatif elektrik aldığınız da olmuştur elbet. Ne yapsanız bir türlü uyum sağlayamazsınız.
İşte NLP nin ana konularından birisi de insanlarla uyum sağlarken nelerin önemli olduğudur. Çünkü uyum sağlamak hayatımızın her anında kullandığımız bir durumdur.
Hayatımıza bir kerelik girip çıkmış olan insanlarla bile bir uyum kurmak zorunluluğumuz var. Zira uyum sağlayamadığımız durumlarda ne kadar zor durumlarda kaldığımız olmuştur. Eşimizle, çocuğumuz kardeşimiz, anne babamız, iş arkadaşlarımız, müdürümüzle sürekli zorunlu bir beraberliğimiz var. Özellikle iş hayatınızda işiniz satış ise satış yapabilmek için müşterilerle etkili bir uyum sağlamak zorundasınız. Öğretmen iseniz öğrencilerinizle anne baba iseniz çocuklarınızla.. Her an uyum içinde olmak zorundayız.
Bazen hayatınızda uyum sağlamaya ne gerek var diye düşündüğünüz kişiler bile zamanında uyum sağlayamadığınız için bir zaman sonra belki canınızı sıkabilir. Özellikle danışmanlık yapıyorsanız danışanınızla bir güven ortamı oluşturabilmek için bu uyumu oluşturmak zorundasınız.
Hiç düşündünüz mü insanlara neye göre uyum sağlıyoruz? Neden bazı kişilerle daha uyumluyuz da bazıları ile bu uyumu yakalayamayız?
Önemli olan bu maddeleri ezberlemek değil uygulamalarla hayatımızın içine alabilmektir..O yüzden uygulama yapmak şarttır diyor ve yapacağınız uygulamayı söylüyorum.
Uygulama
Uyum sağlayamadığınız ve hoşlanmadığınız kişileri düşünün...Ya da onlarla beraber iken onların hangi davranışından hangi konuşmasından hangi tavrından rahatsızsınız Lütfen not alın... Bunlardan neden rahatsız olduğunuzu düşünün ve yazın... Bu rahatsız olduğunuz şeyler sizde var mı...Varsa diğer kişiden hangi noktada birleşiyor ve hangi noktada ayrılıyor? Lütfen yazın..

Asıl soruya geliyorum... Kendinizle olan uyumdan ne haber? İçindeki sesler aynı anda mı konuşuyor? Ortak karar vermek de zorlanıyorlar mı yoksa ortak bir yol bulabiliyorlar mı? Kendinizde hoşlandığınız ve hoşalanmadığınız neler var? Lütfen alın..Yazmak bazen zor geliyor olsa da not almak çok önemli... Çünkü yazıda büyü vardır... Bu yazdıklarınızı eğitimden sonra karşılaştıracağız.
Daha önce de söylediğim gibi amaç sadece bir belge almak olmamalı zira bizim amacımız sadece bir belge vermek değil...! Böyle bir eğitimi aldıktan sonra çevrenizdeki insanlar sizdeki değişimi farketmeli...
Kendimizle olan uyum hem iç huzuru sağlar hem de fiziksel olarak sağlıklı olmamızı..

NLP VARSAYIMLARI
NLP'nin Varsayımları vardır.
Varsayım bildiğiniz gibi doğruluğu kabul edilmiş iddialardır. Doğru olarak kabul ettiğimiz NLP ye özgü bazı varsayımlarımız var.
Neden varsayım diyoruz peki... Çünkü önceden doğruluğunu varsayıyoruz. Ve bu şekilde yol alıyoruz. NLP aslında bir şeyin doğru ya da yanlış olması ile ilgilenmiyor. İyi ya da kötü olması ile de ilgilenmiyor.. Kime göre doğru neye göre doğru.. Kime göre iyi kime göre kötü.. Doğrular ve yanlışlar- iyi ya da kötü algıya göre değişir ve şekil alır. Dünyada kaç tane parmak izi varsa o sayıda da doğru ve yanlış iyi ya da kötü vardır...Çünkü dünyadaki insan sayısı kadar algı vardır.
NLP NE İLE İLGİLENİR PEKİ?
Yararlı ya da zararlı olmasıdır onun ilgi alanı.
Bütün bu kavramlar şu an size fazlaca soyut geliyor olabilir. .Bu şu an için olası bir durumdur...Bu bilgileri içselleştirip hayatınıza alabilmeniz için ayrıntıları da basitten zora doğru almak NLP yi hayatınıza alarak uygulamaya geçirmek adına belirlediğimiz aşamaları takip etmeniz faydalı olacaktır.
Bu varsayımları çok iyi anlamaya çalışmak önemli... Çünkü NLP bu varsayımlar üzerine kurulmuş ve binlerce kişi üzerinde yapılan araştırmalarla geliştirilmiştir... Konunun içine girdikçe hayatınızdaki örneklerle örtüştüğünü göreceksiniz. Kültürümüzdeki gelenek görenek atasözleri ve büyük alimlerin sözleri ile örtüştüğünü göreceksiniz. Ayrıca bu varsayımları bilmek ve benimsemek ileriki konulardaki uygulamalar için de önemlidir.

Değişime açık olmak, kendinizi karşımızdaki kişilerin gözünden görmek hızlı bir değişim için gerekli olan bir durumdur.. Ben buyum, aslında ben öyle biri değilim ama benim hakkımda böyle düşünüyorlar diyorsanız kendi doğrularınızla yaşamaktan öteye geçemezsiniz. Değişim kolay değil diye düşünenler olabilir. Aslında kolay olmayan değişime karar verebilmektir.
NLP nin temel kurallarından biri ihtiyacımız olan tüm kaynaklara zaten sahip olduğumuzdur... Zaman zaman yaşadığımız olumsuz durumları hatırlayalım lütfen... Üstesinden gelemeyeceğimizi düşündüğümüz durumlarda bile bizde var olan yaratıcı tarafımız hemen işbaşına geçti değil mi?... Bu durumdan kurtulmak için hızla görev yapmaya başladı. Bu yaratıcı tarafınızı ne kadar sağduyulu bir şekilde eğitmişseniz çözüm o kadar çabuk ve kararlı bir şekilde gerçekleşir.
Bizim hem ruhsal hem de fiziksel bir yapımız var... Her ikisinin de işleyişi aslında birbirine benzer... Elinizi kestiğinizi ve kanamaya başladığını düşünün...Hemen trombositler görev zamanı olduğunu bilir ve kesiğin olduğu bölgede bir set oluşturur ve pıhtılaşma sağlar. Bilir ki bunu yapmazsa kanama durmaz ve hayati tehlike başlar.
Bizim zihinsel tarafımızda bu şekildedir. Hayatımızdaki o sorunu ortadan kaldırmadan ya da onu sorun olarak bir tehdit olarak algıladığı sürece zarar göreceğini bilir ve zihinsel olarak rahatsız vermeye başlar. Çünkü ortada varlığı tehdit eden bir durum vardır. Artık hastalıkların sebebinin zihinsel sorunlar olduğunu tıp dünyası da kabul ediyor. Hiçbir patalojik sebep yoksa ve bir rahatsızlığınız devam ediyorsa soluğu aldığınız en son yer bir psikolog bir psikıyatristtir...
Hayatınızda sürekli gerçekleşen bir olay varsa mesela sürekli ilişkilerde bir sıkıntı yaşıyorsanız bu aslında zihninizin çığlıklarını duymadığınız için oluşan bir sonuçtur. Bunlar benim başıma neden geliyor ? gibi klasik ve yanlış bir soru üzerinden ilerlerseniz...
Çünkü sen aptalın tekisin çünkü sen beceriksizsin çünkü çünkü...
gibi bir çok fayda sağlamayacak cevap alabilirsiniz. Ben kendimi bu duruma nasıl sokuyorum? Ben her defasında yalnız kalmayı nasıl başarıyorum? diye sorduğunuzda ulaşmak istediğiniz yöne ilerlemek için en azından adım atmış olursunuz. Zaten cevaplar da gelir..
İşte NLP diyor ki sorunları çözebilecek her türlü yeteneğe sahipsin... Sadece bu yeteneğini keşfet ve harekete geçir... der... Atatürk'ün bir sözü vardır... Muhtaç olduğun kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur.
Sanki yıllar öncesinden bu çalışmaya ışık tutarcasına anlatmış gibi değil mi? Tarihteki başarılı insanlar incelendiğinde başarılı olmalarını sağlayan yönleri ele alınmıştır. Örnekler etrafımızda da fazlaca vardır. İnsan ilişkilerinde başarılı olan birileri vardır etrafınızda... Egonuzu devre dışı bırakarak daha farklı bir açıdan incelemeye alın bu insanları... Nasıl konuşuyor nasıl davranıyorlar insanlarla olan ilişkilerinde dikkat ettikleri şeyler neler? Ya da başarılı bir işadamı çalışanlarıyla nasıl bir diyalog içinde? Neden bu kadar seviliyor? İnsanlar bu kişinin yanında kendini neden rahat hissediyor? Lütfen inceleyin..Artık çevrenizdeki her alan her kişi her mekan ders çalışma ve uygulama alanı...Bu nedenle NLP yi öğrenmek aslında oldukça kolay... NLP aynı zamanda bir modelleme bilimidir. Tıpkı bir çocuğun sevdiği bir öğretmenini modellediği gibi..
NLP nin can damarını oluşturan ve ne anlatılmak istendiğinin kesinlikle iyi anlamanız gereken bir varsayımı vardır. Harita arazinin kendisi değildir.
Nlp nin temelini bu varsayım oluşturur....Harita arazinin kendisi değildir demektir peki?
Üç kişi aynı olayı seyredebilir, aynı kitabı okuyabilir yada aynı yemeği yiyebilir ancak her biri çok farklı sonuçlara varabilir. Aslına bakarsanız bizler başkalarını kendimiz gibi sanma eğilimi gösterebiliyoruz çoğu zaman. Bizim düşünebildiğimiz ya da farkına vardığımız bir durumda bunu karşımızdakinden de bekleyebiliyoruz.
Eğitimlerime katılan bir bayan arkadaşın bu konuda çok güzel bir örneği vardı. Bazen işten geldiğimde kendimi öylesine köşeye sıkışmış olarak hissediyordum ki... Bütün işler bana bakıyor ve ben çok yorgunum dinlenmek istiyordum. Öyle zamanlarda eşim ben de yardım edeyim demiyordu bana. Ben de içten içe ona sinir oluyor ve içimden kızıyordum.. Bir gün artık yardımcı olmadığı için artık isyan bayrağını çektim ve bir kavga çıkardım. Eşim olayı anlayamamış gözlerle bana bakıyordu ve ne söyleyeceğini bilmiyor gibiydi.
Şu cümleyi kurabildi Sen bana yardım et dedin ve ben itiraz ettim mi? O an ağlamaya başladım. Çünkü ona şunu yap dediğimde hemen yapardı. Ben ağlarken aynı zamanda neye sinirlendiğimi de düşünüyordum. Kavgaya başlarken öylesine haklıydım ki... Eşimin bu sözün kendimi suçlu bile hissetmeme neden olmuştu... Olay eşimin benim gibi düşünmediğinden dolayı sinirlenmemden başka bir şey değildi... dedi..
Evet gerçekten bu konuyu anlatmam için harika bir örnek olmuştu. Bu konunun üzerinde fazlaca duracağım. İnsanların sizden farklı düşündüğünde farklı davrandığında farklı şeyler söylediğinde bunu öfkelenmeden yargılamadan kabul ettiğinizde büyü başlamış olacak.
Bu ilahi sistem işlemeye başladığında sizin değişiminizle beraber etrafınızdaki insanların değişimini de garantilemiş olacaksınız... Bu büyük bir iddia gibi görünebilir... Denemeye değer mi sizce? Bu duyguyu yaşamaya başladığınızda maillerinizi bekliyorum. Zira herkesin hikayesi bir başkasının da başlangıcı olacak. Birbirimizi çoğaltarak yol alacağız bu programda... Grup sayfamızda güzelleşen yaşan hikayelerinizi paylaşabilirsiniz.
Evet bu varsayımımızın neden önemli olduğunu anlamak için devam edelim...
Bizler karşımızdakinin de bizim gibi düşündüğünü bizim önem verdiğimiz şeylere önem verdiğini bizim sevmediğimiz şeyleri sevmemesi gerektiğini farkında olmadan düşünürüz. Bazen saçmaladığını düşünürüz.. Hatta bir de bunu neden düşünemiyor diye bir suçlama bile gönderebiliyoruz. Örneğimizde eş zaten yardıma hazır... Ama hangi noktada yardıma dahil olacağını bilmiyor ve eşinin yönlendirmesi ile bunu itirazsız zaten yapıyor. Buradaki sorun yardım kavramını neden benim gibi düşünmüyorsun ve ben istemeden yardım etmiyorsun? dan başka birşey değil.
Bu sadece basit bir örnek..
Lütfen buna benzer örnekleri hayatınızda irdelemeye başlayın.Kurcalayın.-Üzerinde düşünün...Zaten hali hazırda sürekli düşünen bir beynimiz var...O zaman kendisi karar verip gereksiz şeyler düşüneceğine biz yönlendirelim faydalı şeyler düşünsün...:)
Bir yerlere not alın.. Özellikle sorun yaşadığınız kişilerle neden anlaşamadığını konusunda biraz kafa patlatmanızı istiyorum.Acaba sorun sizin düşündüğünüz gibi mi yoksa görünenin ardında başka bir sebep mi var? Farkına vardıklarınız sizi şaşırtacağından eminim...
Daha Fazlası İçin Etikete Tıklayınız:

Sevdiklerinle Bu Bilgiyi Paylaş

Son Yazılarımız Mailine Gelsin

Subscribe to our Mailing List. We'll never share your Email address.

0 yorum :

back to top