Blogger tarafından desteklenmektedir.


2 Ekim 2013 Çarşamba

Satış Eğitimi 1.Hafta

Satış Eğitimi 1. Hafta

Bu eğitimimizde sizlere Satış ile ilgili bildiklerinizi hatırlatmaya çalışacağım ve satışla ilgili dört yoldan bahsedeceğim. Umarım hoşunuza gider… Azerbaycan Türk`ü olduğum için dil kullanımımda farklılıklar olabilir, şimdiden affınıza sığınıyorum.
Satış nedir?
avlamasanatıSatış, alıcıları anlama(yani avlama) sanatıdır.” (Seyfullayev)
Satış nedir? diye sorduğumuzda satıcıya göre farklı, müşteriye göre ise tamamen farklı anlama geliyor.
Satıcıya göre satış: “Gelir elde etmeye yönelik emektir.
Müşteriye göre satış: “İstek ve ihtiyaçlarının temin edilmesidir.
İhtiyaç dediğimizde burada bütçesi, zamanı, zevkleri vb. faktörler müşterinin satın alma davranışını etkiler.
Peki, satışı kime yapacağız? Satış nasıl doğar?
Satış yapmadan önce müşterileri tanımak lazımdır. Yani, tanımak dediğimizde burada 4 unsur gerekmektedir:
1) Müşterinin ihtiyacı
2) Müşterinin satın alma gücü
3) Müşterinin satın alma arzusu ve isteği
4) Müşterinin ürünü ya da hizmeti satın alacağı firmaya yada satış elemanına duyduğu güven.
Satışı gerçekleştirmek için müşteri bulmak lazımdır…
Peki, müşteriyi bulduktan sonra müşteriye nasıl satış yapacağımız çok önemlidir. Bunun için satış becerilerimizi geliştirmemiz gerekir.
Satış becerilerimizi arttırmamız için;
İlk Yol: Yakın ilişki kurmak
Müşterilerinizle ne kadar çok yakın ilişkide olursanız onlara o kadar çok satış yapabilirsiniz. Yakın ilişki dediğimizde burada müşterilerinizle karşılıklı diyalog kurmak, güleryüz göstermek, samimi olmak vs.
İkinci Yol: Satış yapacağınız kişinin ne istediğini bulmak
Müşterinin ne istediğini bulmak aslında çok zordur. Ancak, bu işi konuşarak halledebilirsiniz. Burada sizin ne istediğiniz önemli değil, müşterinizin ne istediği çok önemlidir.
Dayl Karneginin bir lafı vardır: “İnsanların ilgilendikleri şey hakkında onlarla konuşun.” Bu konuşma satışı gerçekleştirmek için hedefi vuran bir oktur.
Üçüncü Yol: İtirazların üstesinden gelmek
Tabii ki satış gerçekleştirilirken negatif düşünceler, itirazlar olacaktır. Bu sizi korkutmasın. Bunu kendinizi geliştirmeniz için bir fırsat olduğunu düşünün. İkinci yolda söylediğimiz gibi “ne istediğini bulmak” .
Demek ki, müşteriniz sizden bunu istemiyor ve size karşı bir itirazı var. Bu itirazları satışı geliştiren itirazlar olarak algılayınız lütfen . Bu itirazları sadakate dönüştürebilirsiniz. Bu sizin elinizdedir.
Dördüncü Yol: Satışı kapatmak
Artık bu üç yoldan sonra sadık müşterileriniz bulunuyordur. Rahat rahat satışı gerçekleştirebilirsiniz. Ancak bu size rahatlık getirmesin,
“ Önemli olan müşteriye satış yapmak değil, satış yaptığınız müşteriyi elde tutmaktır”.
İlgi ile okuduğunuz için teşekkür ederim. Bir sonraki hafta buluşmak üzere…

Daha Fazlası İçin Etikete Tıklayınız:

Sevdiklerinle Bu Bilgiyi Paylaş

Son Yazılarımız Mailine Gelsin

Subscribe to our Mailing List. We'll never share your Email address.

back to top