Blogger tarafından desteklenmektedir.


2 Ekim 2013 Çarşamba

Stratejik Yönetim Eğitimi 1. Hafta

Posted by islamkalkan at 23:43 0 Comments

Stratejik Yönetim Eğitimi 1. Hafta

Merhaba ben Hasan Seyfullayev
Bu eğitimimizde sizlere stratejik yönetimin ne anlama geldiğinden, tarihinden bahsedeceğiz. Umarım hoşunuza gider ☺ Azerbaycan Türk`ü olduğum için dil kullanımımda farklılıklar olabilir, şimdiden affınıza sığınıyorum.
stratejik yönetimLiteratürü incelediğimizde strateji, kelime kökeni bakımından iki kaynağa dayandığı ifade edilmektedir.
Bunlardan biri; Latince “yol, çizgi ve yatak” anlamına gelen “stratum” kavramıyla; ikincisi ise, eski “Yunan General Strategos”un adıyla ilgilidir. Bu generalin sanatını ve bilgisini belirtmek için kullanılmıştır. Ancak strateji kavramı, sosyal bilimler içerisinde, iktisadi alanda 1930-40’lı yıllardan itibaren yer almaya başlamıştır.
Bu tarihe kadar rastlanmışsa da, asıl ekonomik anlamıyla ilk defa iktisatçı hem de matematikçi olan iki bilim adamı, Neuman ve Morgenstern tarafından kullanılmıştır.
1866 yılında Avusturya-Prusya, 1871 yılında da Fransa-Prusya savaşlarının kazanılmasını sağlayan Moltke`ye göre strateji, sağduyunun uygulanmasıdır ve öğretilemez.

Stratejik Yönetim

strateji
Stratejik yönetim; işletmenin uzun dönemde yaşamını devam ettirebilmek, ona sürdürülebilir rekabet üstünlüğü ve dolayısıyla ortalama kâr üzerinde getiri sağlayabilmek amacıyla, eldeki üretim kaynaklarının (doğal kaynaklar, insan kaynakları, sermaye, altyapı, hammadde, vs.) etkili ve verimli olarak kullanılması olarak tanımlanabilir.

Stratejik Başarı İçin Kritik Faktörler:

Untitled2
Yukarıdaki şekilde,örtlerin kalıcı stratejik başarılar elde edebilmesi için sahip olması gereken beş faktör vurgulanmaktadır. Adım adım ilerleyen bir model değildir; çünkü her biri, bir strateji olarak hazırlanıp, geliştirilip ve faaliyete geçirilip meydana getirilir ve uygulanır.
Hiçbir yaklaşım, stratejilerin her zaman başarılı olacağını garanti edemez; zira bugün tanımlanan herhangi bir şey, gelecekte meydana gelecek harici olaylardan etkilenebilir. Çok dikkatli çalışılmış olunsa da geleceğe dair her şey görülemez.
Stratejik yönetimin doğru kullanılması işletmenin uzun dönemde yaşamını devam etdirebilmesi için çok önemlidir. Bu yüzden stratejimizi doğru belirlemeye gayret edelim!
Bu haftalık sizlere anlatacaklarım bu kadar. İlgi ile okuduğunuz için teşekkür ederim. Bir sonraki hafta buluşmak üzere hoşçakalın…
Hasan Seyfullayev

Daha Fazlası İçin Etikete Tıklayınız:

Sevdiklerinle Bu Bilgiyi Paylaş

Son Yazılarımız Mailine Gelsin

Subscribe to our Mailing List. We'll never share your Email address.

0 yorum :

back to top